Nieuwint & van Beek is een gerenommeerd accountantskantoor in Amsterdam. Professioneel, deskundig, klantvriendelijk en degelijk. Ze willen hun website vernieuwen en hebben ideeën over hun online communicatie: maar hoe pak je dat aan als het niet je core business is en je het verder hartstikke druk hebt met de dagelijkse werkzaamheden? Met een bevriende mede-ondernemer pak ik deze handschoen op.

We organiseren twee sessies waarin we met het team van Nieuwint & van Beek bespreken wat hun identiteit is en hun imago. Oftewel: wie ben je en wat wil je uitstralen? Het zijn interessante bijeenkomsten, waarin een hoop informatie naar boven komt over de drijfveren van de organisatie en hoe zij hun klanten willen benaderen. Maar het is ook lastig: er moeten keuzes worden gemaakt die niet eenvoudig zijn.

Senang
Voor mij is het belangrijk dat het team zich ‘senang’ voelt bij hun online communicatie en dat het behapbaar blijft. Je kunt als copywriter allemaal mooie dingen bedenken: het moet wel passen bij de organisatie én ze moeten de beloftes waar kunnen maken.

Na het concept volgt de copy
Ons concept valt in goede aarde. Pas daarna ga ik aan de slag met de copy. Deze werkwijze hanteer ik vaker, omdat er regelmatig een ‘vraag achter de vraag’ zit. Het resultaat van deze gedegen aanpak: een website met een ‘smoel’ die de bezoeker op een duidelijke en transparante manier laat zien waarom ze bij Nieuwint & Van Beek moeten zijn.

Voor de nieuwsgierigen onder jullie: dit is de homepage van de oude website. Waar het team tevreden over was, hebben we gehouden: dat zat vooral in de kleurstellingen en onderwerpen. Mijn doel was de (toekomstige) klant in één oogopslag laten zien wie Nieuwint & Van Beek is en de historie van dit oer-Amsterdamse bedrijf inzetten als UBR (unique buying reason).