Al voor de vierde keer op rij werk ik met veel plezier mee aan het We doen het samen! Festival, een samenwerking tussen zeven maatschappelijke organisaties. Het festival is dé dag voor burgerinitiatieven en vrijwilligers in Nederland. Dit jaar zou het festival plaatsvinden op 28 maart… maar ja, corona. We verplaatsen het event naar 5 september, in de hoop dat we dan weer als vanouds in de Prodentfabriek in Amersfoort zo’n duizend bezoekers mogen verwelkomen.

In augustus besluiten we definitief dat het festival volledig online gaat plaatsvinden. Voor deze projectorganisatie is dat een pittige kluif. Na vier jaar weten we ondertussen hoe je een succesvol festival neerzet, maar online is toch even iets anders. Met enorm veel enthousiasme, doorzettingsvermogen en geduld (techniek is en blijft lastig), lukt het ons een geslaagd online festival neer te zetten.

Ik ben verantwoordelijk voor de communicatie, pers en marketing: zowel online als offline, zowel strategisch als uitvoerend. Zo’n typische ‘duizendpoot’ opdracht past goed bij mij. Bovendien is dit een interessante combinatie van communicatie en marketing: het festival moet nog altijd flink werken aan naamsbekendheid en profilering. Daarbij is de samenwerking tussen de verschillende organisaties van cruciaal belang. Het is een prachtige uitdaging om met een klein budget zoveel mogelijk voor elkaar te krijgen.

www.wedoenhetsamen.nu