Al voor de vierde keer op rij werk ik met veel plezier mee aan het We doen het samen! Festival, een samenwerking tussen zeven maatschappelijke organisaties. Het festival is dé dag voor burgerinitiatieven en vrijwilligers in Nederland. Dit jaar zou het festival plaatsvinden op 28 maart… maar ja, corona. We verplaatsen het event naar 5 september, in de hoop dat we dan weer als vanouds in de Prodentfabriek in Amersfoort zo’n duizend bezoekers mogen verwelkomen.

Van live naar online
In augustus besluiten we definitief dat het festival volledig online gaat plaatsvinden. Voor deze tijdelijke projectorganisatie is dat een pittige kluif. Na vier jaar weten we ondertussen hoe je een succesvol festival neerzet, maar online is toch even iets anders. Met enorm veel enthousiasme, doorzettingsvermogen en geduld (techniek is en blijft lastig), lukt het ons een geslaagd online festival neer te zetten: ruim 1000 mensen kijken en doen mee.

Duizendpootopdracht
Ik ben verantwoordelijk voor de communicatie, pers en marketing: zowel online als offline, zowel strategisch als uitvoerend. Zo’n typische ‘duizendpoot’ opdracht past goed bij mij. Bovendien is dit een interessante combinatie van communicatie en marketing: het festival moet nog altijd flink werken aan naamsbekendheid maar heeft een klein budget. Daarom is de samenwerking tussen de verschillende organisaties van cruciaal belang. Het blijft dan ook een prachtige uitdaging om toch zoveel mogelijk voor elkaar te krijgen.

Ik werk voor deze opdracht intensief samen met KNHM foundation, VSBfonds, Oranje Fonds, LSA Bewoners, Stichting DOEN, Nederland Zorgt Voor Elkaar en Vereniging NOV.

www.wedoenhetsamen.nu