Fondsenwerving

voor non-profit organisaties (groot & klein)

Fondsenwerving

Pitchen op papier

Goededoelenorganisaties schakelen regelmatig mijn hulp in bij het schrijven van aanvragen voor fondsenwerving. Daarmee halen ze meer dan een tekstschrijver in huis. Door mijn jarenlange ervaring bij de Nationale Postcode Loterij, VriendenLoterij en BankGiro Loterij, ben ik goed op de hoogte van onder andere de criteria die de loterijen hanteren voor aanvragen en schenkingen.

Ervaring en netwerk
Maar dat is niet het enige voordeel: ik weet door mijn werk voor verschillende fondsen ook wat er speelt op het gebied van fondsen en investeerders in het algemeen. Bovendien is het schrijven van overtuigende teksten mijn vak en een aanvraag is een pitch op papier.

Workshops over fondsenwerving & pitchen
Naast het schrijven van aanvragen, geef ik ook graag workshops over het communicatieaspect van fondsenwerving. Bij het zoeken naar financiering draait het immers om vertrouwen, relaties bouwen, netwerken maar ook: durven vragen. Dat zijn specifieke communicatievaardigheden waarbij ik je graag verder help.

Ik heb aanvragen geschreven voor Oxfam Novib, UNHCR, Kinderpostzegels, Hiil, Fair Wear, PharmAccess, Amref Flying Doctors, International Campaign for Tibet, Wemos, ActionAid en Atria.

Inspiratie

Als je voor het eerst een aanvraag gaat doen voor een financiële bijdrage kan dat best overweldigend zijn. Maar durven vragen is een kunst! Muzikante Amanda Palmer vertelt je waarom.

Wil je beter leren pitchen? Kijk dan naar The Dragons Den. De pitch van Sam Jones, oprichter van Gener8 is een van de beste pitches ooit. Kijk maar.