Ik ben al ruim twintig jaar gefascineerd door woorden die werken. Sommige teksten zetten je aan tot actie of zorgen voor emotie. Andere teksten doen je niks. Precies dát verschil maken is mijn ambacht.

Door gebruik te maken van beïnvloedingstechnieken (neuromarketing) en storytelling, help ik verschillende bedrijven en organisaties hoe zij van hun online communicatie- en marketingambities een succes maken.

Oprechte interesse
Na ruim tien jaar voor de Postcode Loterij te hebben gewerkt, weet ik hoe je mensen in beweging krijgt. Met een verhaal natuurlijk, maar ook met slimme beïnvloedingstechnieken en vooral een oprechte interesse in je doelgroep. Sinds 2013 werk ik als freelancer voor verschillende grote (en kleine) bedrijven die ik met mijn ervaring en kennis help om de juiste content op de juiste plek te krijgen.

Mijn oma: een storyteller pur-sang
Oma kon verhalen vertellen als de beste. Geboeid hing ik aan haar lippen als ze vertelde over haar leven. Een storyteller pur-sang. ‘Och meid, dit doet me denken aan die zomerdag in ’43. Heb ik je al verteld over de aardappelkar en de Duitse soldaat?’ Dan zette ik nog wat thee en waren we weer een uur verder.

Verhalen die je raken, die je iets laten voelen, vergeet je nooit meer. Ook in online communicatie en marketing gaat het niet om verkopen, maar om verhalen. Het gaat er in eerste instantie zelfs niet om hoe je dat doet, maar waarom. En waar!

Laat het plakken
Online heb je geen persoonlijke referentie. Je kunt de verkoper (consultant, projectmanager, fondsenwerver etc.) niet aankijken en niet horen. Daarom heb je een haakje nodig. Een stukje klittenband waaraan de interesse van je klant of lezer blijft plakken. Waardoor ze voelen wat je bedoelt. Het haakje vinden en op de juiste manier onder de aandacht brengen; dat is mijn vak.

Nieuwsgierig geworden? Neem dan gerust contact op. Ik vertel je graag meer!